یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024

اردوي آموزشي-توجيهي 573 نفر از طلاب جديد الورود حوزه علمیه خراسان با حضور مسئولان آموزش مدارس این حوزه در اردوگاه مازندران در مشهد، به كار خود پايان داد.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در این مراسم، با اشاره به توصيه و تأكيد پيامبر(ص) بر توجه و تدبر در افعال انسان، خاطرنشان كرد: معصومين(ع) با عنايت به آمادگي مخاطب براي فراگيري و شنيدن حرف ها، به توصيه، سفارش و ايراد سخن مي پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمين اكبر فرجام خطاب به طلاب جديدالورود گفت: براي تحصيل و زندگي در مسير طلبگي برای خود هدف داشته و آگاهانه مسیر حرکت را مشخص کنید.

مدير اجرائي حوزه علميه خراسان با بيان اين كه بهترين انتخاب براي هر فرد در زندگي، طلبگي است، اظهارداشت: برای این که انتخاب خوب شما به نتيجه خوبي برسد، باید برنامه‌ریزی داشته باشید.

وی بر رعايت نظم و برنامه ريزي در امور زندگي تأكيد كرد و ابرازداشت: اولين قدم در عالم طلبگي، خدامحوري، بندگي، توجه به مسائل معنوي و داشتن برنامه‌‌ریزی است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین فرجام خطاب به طلاب جوان تصریح کرد: در این راه برای برنامه‌های آموزشي، فكري و ديني خود باید افرادي چون علامه حلي، شيخ انصاري و امام خميني به عنوان الگو انتخاب شوند.

وي همچنین موفقيت در طلبگي را بندگي خدا و توکل به او، توجه به امور معنوی و توسل به ائمه اطهار (ع) برشمرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين فرجام در ادامه با اشاره به خاطراتي از زندگي بزرگان حوزه و با تبیین تلاش‌ها و جديت آنان در اين مسير، خطاب به طلاب گفت: تلاش همراه با هدف و برنامه در كنار توجه به معنويت از توصيه‌هاي جدي بزرگان حوزه مي‌باشد.

مدير اجرائي حوزه علميه خراسان به نظم امام راحل و تنظيم زمان اطرافيان با زمان انجام كارهاي ايشان اشاره كرد و اظهارداشت: يك طلبه بايد براي رسيدن به قله و اوج موفقيت در تحصيل و علم آموزي، اهداف بالايي را درنظر بگيرد و براي رسيدن به آن، برنامه‌ریزی و جديت داشته باشد.

وی یادآور شد: در این اردو، حلقه‌های معرفت با موضوعات: آداب حجره نشيني، ادعيه و طلبه، نقش دعا و توسل در پيشرفت طلبه، طلبه و وظيفه شناسي، هويت طلبگي، تأثير اخلاق و معنويت در پيشرفت تحصيلي، اخلاق و زي طلبگي، اهداف تحصيل در حوزه، قرآن و طلبه، جايگاه علم و عالم، رسالت طلبگي، بايدها و نبايدهاي طلبگي، دوستي و دوست يابي،‌ نقش روحانيت در جامعه كنوني و جايگاه نظم و برنامه ريزي در پيشرفت تحصيلي تشکیل شد.

خاطرنشان می‌شود،‌ برگزاری مسابقات ورزشي، نمايش تئاتر، مناجات و دعاي كميل و ندبه و اقامه نماز جماعت توسط اساتيد حوزه و زيارت حضرت ثامن الحجج (ع) از دیگر برنامه‌های اجرایی در این اردو بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha